ירושלים: תערוכה בבית המצורעים (בית הנסן) // עולם הנסיעות והתיירות

רושלים: תערוכה בבית המצורעים (בית הנסן)

שירות חדשות תיירות

לקראת פתיחתו של בית הנסן (לשעבר בית המצורעים) בירושלים לציבור הרחב כבית לעיצוב, מדיה וטכנולוגיה, תוצג התערוכה "קרנטינה". תוכנה של התערוכה נרקם בהשראת סיפור המקום בו חיו חולים שהיו מבודדים מסביבתם. היא נוגעת בחווית דיירי המקום ומרחיבה לרבדים העמוקים והעדינים של חווית הבדידות והנתק, המוכרת לכל אדם. המושג קרנטינה נתבע בימי הביניים עת הוחזקו בתנאי בידוד ספינות שהגיעו ממקומות נגועי מגפת הדבר מחוץ לנמלים במשך ארבעים ימים.
בתערוכה יוצגו עבודות וידאו וסאונד עכשוויות של יוצרים ישראליים מובילים בסצנת האמנות בארץ ובעולם. העבודות, חלקן נוצרו במיוחד למקום (site specifique) יוצגו ברחבי המבנה וייצאו ממסגרת "חלל התצוגה הקונבנציונאלי". במהלך החיפוש אחריהן ימצא עצמו המבקר מסייר במבנה המסתורי ומגלה אותו בהדרגה .
בין העבודות שיוצגו: עבודת סאונד של ליהיא חן השתולה בתוך תצוגה היסטורית של חפצים וכלים רפואיים ועבודת וידאו של מיכל חלבין המקרינה דימוי מהפנט וקסום של תנועה רפטטיבית ללא משמעות תכליתית.
האמנים המשתתפים: נלי אגסי, אורי גרשט, גל ויינשטיין, מיכל חלבין, ליהי חן, עפרי כנעני, אייל סגל, עינת עריף גלנטי, יאן טיכי, עמית ברלוביץ ולי ינור.
אוצרת: נטע גל-עצמון.

נטע גל-עצמון, אוצרת תערוכת "קרנטינה": "בילדותי, גרתי בסמוך למתחם הנסן. המקום תמיד סקרן אותי והסעיר את דמיוני. בכל פעם שעברתי לידו בדקתי אם השער פתוח, אולם תמיד הוא היה נעול וחתום. מששמעתי כי בית החולים נסגר ובמקומו מוקם מרכז תרבות ואמנות, מצאתי הזדמנות טובה להתייחס לגלגולו הקודם של המבנה ולסיפורם של דיירי הבית, דרך חווית הנתק והבדידות שחוו בו בודאי. פניתי לקבוצת אמנים משובחת וקיבצתי עבודות שונות מאד האחת מהשנייה, שבכולן אני מוצאת תחושה עדינה זו, שאצל חולי בית הנסן קיבלה ביטוי ממשי קיצוני מעצם ניתוקם מסביבתם, אולם במינונים שונים, היא מוכרת לכל אדם. התערוכה הזו עבורי היא מחווה לשכנים המשונים והעלומים שלי שליוו אותי בדממה בשנות ילדותי ונעורי ".
התערוכה תתקיים בין התאריכים 24.10-24.12.13, ותהיה פתוחה בימים שני וחמישי בין השעות 16:00- 20:00. ובימים רביעי ושישי בין השעות 10:00-13:00. הכניסה ללא תשלום.
כתובת: רח' מרכוס ירושלים.
אתר האינטרנט: http://www.jda.co.il/template/?Pid=107.
מדי יום שישי, בשעה 12:00, ייערך במקום מפגש אמן/סיור עם האוצרת.

http://www.tnet.org.il/siteFiles/1/2444/78889.asp

דילוג לתוכן