סבב תערוכות: קודש וחול | על קרנטינה במעריב ynet

תערוכה מקשרת בין אמנות, יהדות ונצרות, דמות וירטואלית רצה לראשות העיר, סביבת הגלריה בדרום תל אביב כמוקד היצירה, יצירות בהשראת "בית המצורעים" ועוד תערוכות שכדאי לכם לראות

https://www.makorrishon.co.il/nrg/online/47/ART2/518/401.html
קרנטינה
בבית הנסן, המוכר לכל ירושלמי כ"בית המצורעים" (לשעבר) בשכונת טלביה בבירה והוסב להיות בית לעיצוב מדיה וטכנולוגיה, מוצגת תערוכה חדשה "קרנטינה", תערוכת וידאו וסאונד קבוצתית של יוצרים ישראלים מהארץ והעולם, שעבודותיהם נוצרו בהשראת סיפורו של המתחם שעד שנת 2000 שימש כבית המצורעים, בו שהו חולים מבודדים מסביבתם.

בין העבודות בתערוכה: עבודת סאונד של ליהיא חן השתולה בתוך תצוגה היסטורית של חפצים וכלים רפואיים, עבודת וידאו של מיכל חלבין המקרינה דימוי מהפנט וקסום של תנועה רפטטיבית ללא משמעות תכליתית. כמו גם עבודות של נלי אגסי, אורי גרשט, גל ויינשטיין, עפרי כנעני, אייל סגל, עינת עריף גלנטי, יאן טיכי, עמית ברלוביץ ולי ינור.

את התערוכה אוצרת נטע גל עצמון, שבילדותה התגוררה בסמוך לבית המצורעים. "מאז ומתמיד המקום סקרן אותי והסעיר את דמיוני. כשנודע לי על סגירת בית החולים והקמת מרכז תרבות ואמנות במקום, היתה זו מבחינתי מבחינתי הזדמנות נפלאה להתייחס לגלגולו הקודם של המבנה ולסיפורם של דיירי הבית. התערוכה היא מחווה לשכנים העלומים והמשונים של ילדותי והיא נוגעת ברבדים העמוקים והעדינים של חוויית הבדידות והנתק הקשים".

https://www.makorrishon.co.il/nrg/online/47/ART2/518/401.html

דילוג לתוכן