קיר אמן: נטע גל עצמון

"יש משהו מאוד מתסכל בעיסוק שלי כמתווכת", אומרת גל עצמון. "אני קונה עבודות בשביל אספנים, זה מעורר גם בי את התשוקה לאסוף, אבל התקציב שלי קצת שונה"

המפגש עם האוצרת נטע גל עצמון התקיים בביתה בכפר ויתקין, חודש לפני תאריך הלידה המשוער ושש שעות לפני הלידה עצמה, שהחלה במפתיע בסוף הפגישה. גל עצמון גרה בבית יפה ומרווח עם בן זוגה ברק ושני ילדיהם. דרך קיר הזכוכית בקומה השנייה נגלה נוף נהדר, שחושף הרבה משמורת הטבע הסמוכה ומעט ים.
את הקריירה שלה בעולם האמנות, כאוצרת וכמתווכת, החלה לאחר לימודי מוזיאולוגיה ותואר שני באמנות, כאוצרת זמנית באוסף דורון סבג ("החלפתי את איה לוריא שיצאה לחופשת לידה"). אחר כך התמנתה לאוצרת האוסף של עורכי הדין חנינא וגיל ברנדס, שם עבדה כשלוש שנים.
"התחלתי את עבודת הארגון, הרישום ואיסוף הנתונים", היא מתארת את העבודה על האוסף שנחשב היום לאחד הגדולים והמעודכנים בשדה המקומי. "הקמתי מחסן לסידור העבודות בתנאים של שימור מוזיאלי. דאגתי לאסוף את כל העבודות שהם קנו ופשוט לא לקחו".
תפקידה של גל עצמון כלל גם ביקורים בסטודיו. אם הדברים מצאו חן בעיניה היא העבירה תיקי עבודות לעיונם של האספנים. היא זוכרת את הפעם הראשונה שחרגה מתפקידה וקנתה עבודה מהאמן גל וינשטיין, שהיה אז בתחילת דרכו. "זה היה אובייקט קטן, של תינוק במעין קופסה", היא מספרת. "הם לא הבינו כל כך מה זה ולמה רכשתי את זה. היום הם בטח לא מצטערים על הקנייה".

להמשך קריאה ב "עכבר העיר"

Date:

דילוג לתוכן